Wednesday, October 14, 2009

Berhati-hatilah di jalan raya?

Adakah aku akn dilayan klau antar surat2 rasmi
kepada jabatan2 yang berwajib untuk mmberi
komen atau pandangan tentang jalan raya ni?

Atau kalau aku suruh diroang naik kereta
atau moto , lori, bas , van ,diorang
nak jalan ke kat jalan raya yang dah
ade ni? Wa confrim diorang malas beb..
atau memang dah tahu, tapi malas nak amik
pot.

P**i m*k !!! dah la tadi wa nak dilanggar
sbuah kereta mewah yang cantik gile babeng
memotong kenderaan wa. Wa tros tunjuk
isyarat lucah. Wa bengang gile beb.
Wa tros ilang pegangan sebagai manusia
bertamadon..HAHAHA! wuuhuuu!

Aku pernah bertanya ngan member wa..
KAdang2, kite ni, x bleh nak salahkan
kalau ade selisih faham semasa di jalan
raya ni.

Bagi wa, kenderaan ni digerakkan pada
jalan raya yang dah sedia ade. Itu laluan
atau susur yang menggerakkan kita.
Kita memang automatik digerakkan jalan
raya yang hitam ni.

Merah, kuning dan hijau. Sistem ni jgak
mengawal kita. Btol ngan tak btol je.
Lu langgar, lu punya pasal. Lu benti
lu lebih selamat. Mungkin.

Jadi ape yang wa nak crite ni, lu orang
memang kena ikot jgak. Dan, aku memang
tak faham gila camane diorang bleh wat
jalan raya yang banyak aku perhatikan
memang boleh buat kita suma terbunuh,
Berkereta , berbasikal atau berjalan.

Berbalik pada senario tadi, aku terasa
aku x patut wat kat si pmbawa kereta yg
nak langgar wa tadi.Die dari hiway, dan
cuba masuk ke jalan besar. Tapi ade plak
susur yang nak ke kawasan perumahan.
Dan wa kat susur ni, wa pun kena pintas.

Barai la beb kalau macam ni berpanjangan.
Aku ni nasib baik bertenaga. Aku tfikir,
bgaimana kalau orang tua atau cacat melalui
susur ni. Penglihatan dan fizikal mereka
belom tentu boleh brtindak sperti wa .Tapi
kadang2 kita juga menjdi mangsa susur2
sial yang bersepah ni.

No comments:

Post a Comment