Monday, September 21, 2009

Berhati-hati di jalan raya

Ayat atas ni, memang biasa dngar kalau naktiba musim perayaan..
Wa rase benci sangatkalau aku terbaca atau dngar ayat atas ni.

Mati ? Maut ? Nahas ? Kemalangan ?Cedera parah? Kecelakaan ? Ragut?
wa memang bengang. Tapi kadang, lawakbile ayat ni muncul.

Pertama, aku nak sentuh. Jalan raya.Aku tanya korang, macamne jalan raya yangkorang mengadap hari2? Puas ? Kalau1 hari korang xjumpa lubang memang wapelik ! atau mungkin masa baca entrini, korang mgkin di ngara bebas dnganorang2 F. Turap menurap sempoi2 je.
Pastu, kalau yang menetap di KL.Tambah plak diganggu dngan kumpulan atau mak2 dan bapak2 yang bizibodi , sukemenceritekan status, individu 2 terdoronguntuk membeli seketol kreta. Pastu plak untuk yang nak bergaya pun kene ade sketol.Awek nak balak berkereta pun barai jgak.

Crite keadaan lalulintas kat KL ni memangwat korang rase nak kencing katStar , Putra Lrt dan bas Rapid ni dan sumepngangkutan awam. *kencing kat kapalterbang? mmm???

& bile nak elak dari jam, angkat seketolmotorsikal.. Motor bagi aku, lagilamudah pecah. Bukan aku nak hinapengguna motorsikal, tapi kalau aku lalu laluan moto kat Federal Hiway tu,aku tak rasa selamat. Jalan macam celaka! Dngan gelap, kolam ikan, pokok yang takdirapikan & laluan yg tidak boleh dilihatorang awam, terlindung. Dan kalau macamni rupanya, disitu akan kerap orang buatparti berkostum.

Kepada yang pakar, diorang akan crite pasal kontrekter jalan. wa pasti.Dan ini, sume orang patut tahu. okay,jadi...

Jalan macam celaka, keje siapa?Terpaksa bli motor atau kereta, keje siapa?
Pastu, nak suruh berhati-hati..hehehehehe! comel lah! Sangat stroberi!

No comments:

Post a Comment